¸

!Minden ami PC! Éjn Azt Mondom Hogy ha yo oldalt akarsz WWW.PCUNIVERSUM.BLOG.HU

Friss topikok

  • Kanapolnák asztalos jürgen: ez már hihetetlen fayántos. klaffolósan zsíros majdnem hoztamm a puskát amikor megláttam már jobba... (2008.05.23. 22:46) GTA IV
  • Kapcsingottató Nándor Pista: ahogy a többi kommentező irta egyszerüen nem tudom mit csináljak egésznap csak ezt nézem nem tudo... (2008.04.28. 14:26) Gutar Hero III: Legends Of Rock
  • Fonnyás Ödön: ahogy a többi nagyon nagyon sok commentelő mondta a világ legzsírosabb oldala télleg csak igy t... (2008.04.09. 18:57) Enemy Territory: Quake Wars
  • Zsondás Elemér: nagyon nagyon tetszett köszönöm ezt a faszántoas oldalt (2008.04.09. 18:51) Call Of Duty 4: Modern Warfare
  • ptomi: ZSír naon menya elképeztően klassz !!!!!!!!!!! :D:D:D (2008.03.19. 13:09) The Witcher

Naptár

június 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30

Linkblog

Képek

Enemy Territory: Quake Wars

2008.03.17. 13:52 | ARSE | 1 komment

Címkék: quake

 

 

 

 

 

 

A Quake olyan játék, aminek régebbi részeiről az ember még évekkel később is mesél, olyanoknak is, akik csak néznek rá hülyén, ha azt ecseteli nekik, hogy mekkora poén is volt középiskolában egymást irtani az osztálytársakkal egy-egy délutáni balta-buli keretein belül. Nos, balta már nincs, de ettől függetlenül megint remek móka ez a netes lövöldözősdi.

Mindenekelőtt essünk túl a bonyolultabb részeken. A játék eredetét tekintve a Wolfenstein: Enemy Territory „második része”, a történet (igen, van neki olyan is) azonban inkább a Quake II előjátéka, méghozzá olyan grafikával, amit a Doom 3 módosított motorja szolgáltat. Kicsit nagy a káosz, de természetesen akkor sincs semmi baj, ha az egyszeri játékos erről mit sem tud: ez itt nem arról szól, hogy mi mire hasonlít, vagy hogy mennyire jó a zene. Ez itt egy háború, katona!
A pályákon az emberek és az idegenek harcának egy-egy csatájában vehetünk részt, így lehetőségünk nyílik arra, hogy egy változatos helyszínekkel és küldetésekkel megfűszerezett kampányt játszunk le, ne pedig egymást követő térképek sokaságát. Mielőtt igazán belevágnánk a netes játékba, érdemes pár órát a botok ellen küzdeni, és végigpróbálni a két oldal összes karakterét. Azért is jön ez jól, mert a térképek szokatlanul nagyok, a rajtuk elhelyezkedő épületek néha egyszerűbb labirintusnak is beillenek, ráadásul a pályákon végrehajtandó műveletek sem egy lépcsőből állnak össze, hanem legtöbbször háromból, meg az apró. Az alapfelállásban van egy védekező és egy támadó oldal, ennek megfelelően alakulnak a küldetések is. Természetesen a védőknek nincs más dolguk, mint megvédeni egy objektumot, a támadóknak pedig el kell foglalniuk vagy fel kell robbantaniuk azt. Ahogy alakul a harc, úgy kerülnek elő a további célok, például a támadó oldalnak nehézfegyverzetet kell az elfoglalt területre telepítenie, a védőknek pedig azt kell megakadályoznia. Ha ez nem sikerül, akkor jön a harmadik lépcső: általában valamilyen épületharc keretein belül kell elrabolni, felrobbantani vagy épp megvédeni valamit, ami nagyon fontos (és hangsúlyozottan törékeny).
Természetesen ez nem ennyire egyszerű, hiszen a játékban választható szerepkörök (katona, szanitéc, szerelő, utász, mesterlövész) hatalmas súlyt képviselnek az egyes küldetések véghezvitelében (amúgy a két oldal szerepei az elnevezésbeli különbségek ellenére meglehetősen hasonlók, természetesen a faj-specifikus fegyvereket és eszközöket leszámítva). Nem elég, hogy valaki odarohan a célhoz, és mindenkit halomra lő – ha nincs nála robbanószer, hogy a levegőbe röpítse az ellenfél pajzsgenerátorát, akkor olyan, mintha semmit sem tett volna. A pályákat úgy tervezték, hogy csak csapatmunka árán lehessen rajtuk sikert elérni. Az egyes feladatok végrehajtásához majdnem mindig valamilyen speciális tulajdonság vagy felszerelés kell, ez pedig igencsak erős taktikai ízt visz a játékba, méghozzá nem az eddig megszokott „ő lő messze, én meg közel”-mértékben. A ETQW-ban nincs igazán lehetőség a kempelésre, mert mindenkinek jut valamilyen mozgásigényes feladat. A jól átgondolt rendszert még egy kis kavarás is segíti, de erre lássunk egy példát. Ha GDF és robbantás, akkor az ember elsőre a mérnököket mondaná, hiszen ők azok a srácok, akik a strogg tölteteket is hatástalanítják, és úgy általában mindenféle naggyal és veszélyessel rohangálnak – közben meg egy túróst. Robbantani a sima bakák fognak, ott fityeg az övükön a C4. Ugyanilyen meglepő, hogy bár a játékban telepíthető lövegtornyok és ágyúk nagy többségét a mérnökök vagy az utászok (field ops) telepíthetik, addig a radar a mesterlövészek (pontosabban a fedett ügynökök) feladata lesz.

Mint az látszik, a főbb feladatok kisebb mellékküldetésekre bonthatóak a játékban betöltött szerepünk szerint, így kaphatjuk azt a missziót, hogy telepítsünk védelmi eszközöket, esetleg foglaljunk el egy előretolt állást – vagy épp robbantsunk fel és hackeljünk meg mindent, ami az ellenségé, és a kezünk ügyébe kerül. A sikeresen végrehajtott missziókért tapasztalati pontot kapunk majd bizonyos időközönként szintet is léphetünk, ilyenkor általában erősebb oldalfegyvert, hatékonyabb radart, gyorsabb reagálású szállítóeszközöket kapunk. Kicsit kiábrándító azonban, hogy a szó szerint vérrel és verítékkel megszerzett fejlesztések az aktuális térkép végén mennek a levesbe, aztán az egész kezdődik elölről.

Érdemes figyelni a főbb feladatok alakulását, mert ha úgy látjuk, hogy a csapatunk a pillanatnyi cél teljesítéséhez kevés megfelelő szerepkörű játékost alkalmaz, pár kattintás, és a következő feltámadáskor a megfelelő felszerelésben loholhatunk a cél felé, ezzel nagyban elősegítve a csapat haladását. Pár óra játék után látható, hogy nincs felesleges szerep, mindenkinek jut feladat a térkép valamely szakaszában mind védekező, mind támadó oldalon. Amúgy a földi és az idegen erők közti legnagyobb különbség az életerő és a lőszer tekintetében jön elő: míg az emberiség az eddigiekben megszokott módon vérre és töltényre osztható, addig a stroggok a stroyent névre hallgató szubsztanciából oldják meg mindkét dolgot, ennek megfelelően lehetőség van arra is, hogy az egészségünket a lőszerünk javára erősítsük, vagy épp fordítva, ahogy a helyzet megkívánja.


A bejegyzés trackback címe:

https://pcuniversum.blog.hu/api/trackback/id/tr45384509

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fonnyás Ödön 2008.04.09. 18:57:28

ahogy a többi nagyon nagyon sok commentelő mondta a világ legzsírosabb oldala


télleg csak igy tovább ha abbahagynátok öngyilkos lennék vagy depressziós szerintem

köszönöm hogy megtekintehettem
süti beállítások módosítása